FAQ

Zapoznaj się z najczęściej zadawanymi pytaniami.

Najczęściej zadawane pytania:

Pytania i odpowiedzi według kategorii

  1. Chcę usunąć swoje konto e-BOK, jak mam to zrobić?

    Zadzwoń na naszą infolinię 123 800 000 lub napisz na kontakt@elenger.pl z prośbą o usunięcie konta, podając swój numer klienta oraz identyfikator (login, nazwa użytkownika).

    Czy odpowiedź była przydatna?

  2. Czy mogę mieć więcej Punktów Poboru Gazu/Energii na jednym koncie e-BOK?

    Tak, jest taka możliwość. W zakładce „Moje dane > Dane klienta” można dodać kolejne punkty odbioru, klikając w „Dodaj klienta”.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  3. Chciałbym/łabym zmienić adres do e-faktur, gdzie mogę to zrobić?

    Zmianę możesz dokonać w zakładce MOJE DANE > DANE LOGOWANIA > EDYTUJ DANE.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  4. Chciałbym/łabym podać odczyt poprzez e-BOK, ale nie wiem jaki to punkt poboru, gdzie znajdę informację?

    Wszelkie informacje znajdziesz w zakładce MOJE DANE > PUNKTY POBORU.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  5. Podałem/am stan gazomierza poprzez e-BOK, ale nie wiem czy do Was trafił, możecie to sprawdzić?

    W zakładce ODCZYTY/ZUŻYCIE możesz sprawdzić status wprowadzonych odczytów.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  6. Chciałbym/łabym zmienić adres korespondencyjny w e-BOK, gdzie mogę to zrobić?

    Możesz to zmienić w zakładce MOJE DANE > DANE KLIENTA > ADRES KORESPONDENCYJNY > ZMIEŃ.

    System poinformuje Cię, że zmiana zostanie uaktualniona w systemie do 24h.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  7. Dlaczego warto korzystać z e-BOK?

    Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (e-BOK) daje Ci dostęp do wielu funkcji i możliwości, z których wcześniej mogłeś korzystać wyłącznie przychodząc do Biura Obsługi Klienta lub dzwoniąc na Infolinię. e-BOK dostępny jest 365 dni w roku, 24 h na dobę. By z niego korzystać, wystarczy dostęp do Internetu i szybka rejestracja na stronie www.ebok.elenger.pl. Zakres spraw możliwych do załatwienia w e-BOK jest bardzo szeroki i obejmuje: sprawdzanie sald i terminów płatności faktur, wyświetlanie wykresów i statystyk zużycia gazu ziemnego, sprawdzanie historii wpłat i danych na fakturze, wprowadzanie stanów licznika i podgląd wcześniejszych odczytów, aktywowanie i anulowanie e-faktury, przypomnienia e-mailowe (np. o wystawieniu faktury, terminie płatności, odczycie gazomierza) i zarządzanie własnymi danymi teleadresowymi (np. zmiana adresu korespondencyjnego).

    Czy odpowiedź była przydatna?

  8. Gdzie w e-BOK znajdę mój numer bankowy do wpłat?

    Numer konta bankowego znajdziesz w zakładce MOJE DANE > DANE KLIENTA – na samym dole.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  9. Zapomniałeś hasła?

    Jeśli zapomnisz hasła do e-BOK, możesz skorzystać z opcji „Nie pamiętasz hasła?” umieszczonej z lewej strony, obok przycisku „Zaloguj się” w oknie logowania. Podając tutaj swój identyfikator (login, nazwa użytkownika) otrzymasz na adres mailowy, podany przy rejestracji, wiadomość z linkiem, który umożliwi ustawienie nowego hasła.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  10. Czy mogę włączyć opcję przypomnienia, że faktura została wystawiona lub terminu podania stanu licznika? Gdzie to zrobić?

    Możesz to zrobić w zakładce PRZYPOMNIENIA.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  11. Zapomniałeś identyfikatora e-BOK?

    Identyfikator (login, nazwa użytkownika) to nazwa użytkownika podana w momencie rejestracji do e-BOK. Jeśli nie pamiętasz identyfikatora – zadzwoń pod numer 123 800 000. Po podaniu imienia i nazwiska oraz nr klienta odszukamy w bazie e-BOK właściwą nazwę użytkownika dla Twojego konta.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  12. Pojawia mi się komunikat, że moje konto e-BOK jest zablokowane, co mam zrobić?

    Dostęp do konta e-BOK blokuje się po trzykrotnym wprowadzeniu błędnego hasła.

    Dostęp do konta może odblokować administrator e-BOK. W tym celu należy zadzwonić na numer 123 800 000 lub napisać na adres e-mail: kontakt@elenger.pl.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  13. Rejestracja w e-BOK nie powiodła się?

    Jeżeli Twoja rejestracja w e-BOKu nie powiodła się, otrzymasz od nas maila ze wskazaniem, w którym momencie rejestracji został popełniony ewentualny błąd. Mail zostanie wysłany na adres mailowy  podany podczas rejestracji. Spróbuj ponownie się zarejestrować, poprawiając wskazany błąd. Jeśli rejestracja ponownie zostanie odrzucona – nie zwlekaj, skontaktuj się z nami pod numerem 123 800 000 lub mailowo - kontakt@elenger.pl.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  14. Jak mam założyć konto e-BOK, co muszę wskazać? Jestem klientem indywidualnym.

    W celu założenia konta e-BOK, wejdź na stronę: e-BOK, następnie kliknij opcję „Załóż konto”.

    W pierwszym kroku podaj:

    - imię, nazwisko, adres e-mail, identyfikator (login) i hasło

    *przy czym warto pamiętać, że identyfikator nadaje się raz i nie można go potem zmienić.

    W drugim kroku podaj:

    - nr. klienta, PESEL/nr paszportu

    Na sam koniec zaakceptuj regulamin.

    Po wykonaniu tych czynności na Twój adres e-mail przyjdzie link aktywacyjny z prośbą o potwierdzenie założenia konta (jest on ważny 24h). Jest to bardzo ważne, żeby w tym czasie został potwierdzony, bo w przeciwnym razie konto – ze względów bezpieczeństwa – zostanie usunięte.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  15. Jak mam założyć konto e-BOK, co muszę wskazać? Jestem klientem biznesowym.

    W celu założenia konta e-BOK, wejdź na stronę: e-BOK, następnie kliknij opcję „Załóż konto”.

    W pierwszym kroku podaj:

    - imię, nazwisko, adres email, identyfikator(login) i hasło

    *przy czym warto pamiętać, że identyfikator nadaje się raz i nie można go potem zmienić.

    W drugim kroku podaj:

    - nr. klienta, NIP oraz nr. aktywnej umowy

    Na sam koniec zaakceptuj regulamin.

    Po wykonaniu tych czynności na Twój adres email przyjdzie link aktywacyjny z prośbą o potwierdzenie założenia konta (jest on ważny 24h). Jest to bardzo ważne, żeby w tym czasie został potwierdzony, bo w przeciwnym razie konto – ze względów bezpieczeństwa – zostanie usunięte.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  16. Zablokowałem/am konto, źle wpisałem/am hasło. Jak mam je teraz odblokować?

    W tym celu zadzwoń do nas na infolinię 123 800 000, podając swój identyfikator i numer klienta lub napisz na kontakt@elenger.pl.
    Nasz konsultant po odszukaniu konta w systemie, odblokuje je dla Ciebie.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  17. Założyłem/am wczoraj konto i poprawnie się zalogowałem/am, po czym dzisiaj, przy próbie zalogowania, wyskakuje mi błąd i nie mogę się zalogować.

    Konto e-BOK nie zostało potwierdzone linkiem aktywacyjnym w przeciągu 24h od momentu założenia i z powodu bezpieczeństwa zostało usunięte.

    Załóż konto ponownie wraz z jego potwierdzeniem.

    Podczas założenia konta w 1 kroku podaj: imię, nazwisko, identyfikator (login), adres email oraz hasło.

    W 2 kroku podaj: numer klienta, PESEL oraz numer aktywnej umowy. Następnie zaakceptuj regulamin i konto zostanie poprawnie utworzone.

    Na sam koniec potwierdź założenie konta, klikając w link aktywacyjny, który przyjdzie na Twój adres mailowy.

    JEST TO BARDZO WAŻNE, PONIEWAŻ W PRZECIWNYM RAZIE KONTO PONOWNIE ZOSTANIE USUNIĘTE.

    Czy odpowiedź była przydatna?

  18. Dotychczas zawsze poprawnie logowałem/am się do konta e-BOK, teraz chcąc się zalogować, po wpisaniu danych wyskakuje mi formularz rejestracji. Dlaczego tak się dzieje?

    W przypadku problemów związanych z logowaniem się do konta e-BOK, w pierwszej kolejności wyczyść pliki cookies na obecnej przeglądarce. W przypadku przeglądarki Microsoft Edge należy wybrać opcję „Cały czas”.

    W przypadku przeglądarki Google Chrome należy zaznaczyć opcję „Od początku”.

    Po wyczyszczeniu plików cookies zaloguj się na konto e-BOK.

    W przypadku dalszych problemów spróbuj zalogować się na innej przeglądarce. Jeśli zmiana przeglądarki nie przyniosła skutku, zadzwoń na naszą infolinię 123 800 000 lub napisz na kontakt@elenger.pl

    Czy odpowiedź była przydatna?

  19. Uruchomiłem/am e-fakturę na e-BOK, ale nie mogę pobrać żadnych faktur, dlaczego?

    Opcja e-faktury nie działa wstecz, tzn. że wszystkie faktury w e-BOK, wystawione przed datą uruchomienia e-faktury, nie będą możliwe do pobrania w formacie PDF (wyszły one wówczas do Państwa zgodnie z opcją, która była aktywna przed włączeniem e-faktury).

    Jeśli natomiast rozliczenie zostało wystawione po włączeniu e-faktury, wówczas będzie ono dostępne w e-BOK, w formacie PDF – możliwe do podglądu lub wydruku.

    Czy odpowiedź była przydatna?